zaterdag 31 mei 2008

This is just a modern rock song

Tsja, er is van alles waar ik over zou kunnen posten maar helemaal niets waarover ik wil posten. Wat me de laatste tijd vooral bezig houdt, is gewoon geen spul dat ik op het internet zet. In plaats daarvan, om mijn blog niet helemaal dood te laten bloeden, een muziekfilmpje.

Het is "This Is Just A Modern Rock Song" van Belle & Sebastian. Ik krijg altijd kippenvel van dit nummer en een gevoel van nostalgie, hoop en lenteverliefdheid. Het doet me nu opeens denken aan de schoolverlatersdagen van de basisschool; drie prachtige dagen, des te mooier omdat het zo lang geleden is waardoor ik mijn herinneringen waarschijnlijk een beetje geïdealiseerd heb. Ten minste, dat denk ik. Zeker weten is natuurlijk moeilijk.

Het was een weekend van afscheid. Van leraren en klasgenoten. Zelfs met de paar Totale Eikels uit mijn klas heb ik die dagen veel lol gehad. We hadden allemaal het gevoel dat we elkaar zouden missen. Er was opwinding en ongerustheid over de middelbare school. It's The End Of The World As We Know It (and I feel fine). Maar bovenal was het het weekend van mijn eerste kus, in de glijbaan van het buitenbad van de Tongelreep in Eindhoven, waarin A. en ik ons, dicht elkaar aan liggend, probeerden te verstoppen voor de badmeester. En, nou ja, van het een kwam het ander.
Het was walgelijk. Het was geweldig. ^_____^

Gheh, zo heb ik opeens toch een posty bij elkaar gezwamd. Anyway, hier is het filmpje:


Ik vind de opbouw echt prachtig. Het begint heel rustig, maar wordt langzaam steeds voller. In elk geval niet afzetten tot 2:30m ergens ;)

====================

Is: melancholiek
Wil: tsja...
Gaat zo: tekenen
Kijkt uit naar: momenteel niks eigenlijk
Heeft: een Nintendo DS. En lol daarmee ^____^
Keek: Band of Brothers
Leest: The Stand - Stephen King
Luistert: zie boven ;)

2 opmerkingen:

Nefke zei

OMG wat een geweldig eerste kus verhaal (^^) Ik ben truly jaloers!

Anoniem zei

Haha dat verhaal over die eerste kus heeft een hoog Tom lanoye - Kartonnen Dozen gehalte ;) Mooi beschreven dus.

Van dat nummer krijg ik dus ook altijd kippenvel. Kan er helemaal bij wegdromen. Mooie aparte tekst ook:

"I'm not as sad as Doestoevsky,
I'm not as clever as Mark Twain,
I'll only buy a book for the way it looks,
And then I stick it on the shelf again."

En dan het einde:

" I count "three, four" and then we start to slow,
Because a song has got to stop somewhere."

Mzzl
Edwin