donderdag 17 augustus 2006

Reanimatie

Wauw, ik heb zowaar mijn weblog weten terug te vinden na het meer dan een half jaar kwijt te zijn geweest. Okee, bij dezen trek ik mijn ouwe, net-niet-doodgeboren weblog uit het slijk en blaas hem nieuw leven in. Geen idee voor hoe lang; hij ligt nog steeds in de couveuse. Waarom? Omdat sommige mensen zo verschrikkelijk kunnen zeuren en ik consequent mijn Will Saves fail. :P

Om toch in ieder geval iets inhoudelijks neer te slammen: afgelopen woensdag met Nick en Maury film gekeken bij mij thuis. Mijn vader was er eens een keertje niet, waardoor we gewoon in de huiskamer konden gaan zitten in plaats van op mijn kamer. Geen irritante computer maar een echte t.v. dus. Hoera! \o/

De film, Hostel, was wel aardig, als je tenminste van shockerend houdt en niks om realisme of een goed uitgewerkt verhaal geeft. Wij hebben er in ieder geval tussen de braakneigingen door hard om moeten lachen.
Het gaat over een stel Amerikaanse toeristen die in Slowakije worden ontvoerd voor een soort martelpretpark. Rijke lui kunnen daar voor een flinke smak geld onschuldige mensen aan een pijnlijke dood helpen. De details zijn echt té gruwelijk (of anders ben ik een watje, dat kan natuurlijk ook).
Een beetje onrealistisch *uche-uche!* was de film wel. Heel Bratislava lijkt van de Attractie op de hoogte te zijn en er met veel plezier aan mee te werken. Toerisme is big business. Altijd heel geloofwaardig, van die monstercomplotten >_>
Verder zijn Nederlanders ook weer briljant neergezet (het verhaal begint in A'dam, rara welke buurt). Wij zijn hier blijkbaar alleen geïnteresseerd in drugs en hoeren en onze landstaal is zoals in zoveel films nicht Dutch sondern Deutsch.
*schopt filmmaker*
Geh deine Hausaufgaben machen, du Vollidiot!

(ben benieuwd wie deze flauwekul gaat lezen)

Geen opmerkingen: